Mijn kluis gaat niet open, en nu?

28 april 2022

Er zijn verschillende redenen waarom de kluis niet kan worden geopend. Dit kan bijvoorbeeld zijn door een gebruikersfout, een stroomprobleem, de sleutel is beschadigd of de batterij van het codeslot is leeg. Dit hangt natuurlijk af van het type slot dat de kluis heeft! Hieronder worden alle type kluissloten toegelicht en wat te doen als uw kluis niet meer open gaat.

Kluis gaat niet open

Dit zijn de type kluissloten:

1. Kluis met sleutelslot
2. Kluis met elektronisch codeslot
3. Kluis met elektronisch codeslot en noodsleutel
4. Kluis met dubbelbaard sleutelslot en elektronisch codeslot
5. Kluis met mechanisch codeslot
6. Kluis met bluetooth
7. Kluis met vingerafdruk

1. Kluis met sleutelslot

Over het algemeen zijn de minste problemen met een kluis met sleutelslot. Dit geldt zowel voor een kluis met cilinderslot, enkelbaard sleutelslot en dubbelbaard sleutelslot. Het kan gebeuren dat de sleutel versleten of beschadigd is waardoor de kluis niet meer open gaat. Als u merkt dat de kluis minder goed opengaat, laat de kluis dan open en neem contact op met een kluizenspecialist om de sleutel te repareren of eventueel het slot te vervangen.

2. Kluis met elektronisch codeslot

Een kluis met elektronisch codeslot kan daarentegen iets meer problemen geven ten opzichte van een kluis met sleutelslot. Bij een elektronisch codeslot kan de batterij leeg gaan of een gebruikersfout gemaakt worden.populair e1 gecertificeerde kluis online bestellen

  • Lees eerst goed de handleiding van het elektronisch codeslot die geleverd is bij de kluis. U kunt de handleiding ook vinden bij het product op de website of opvragen bij de leverancier.
  • Toets de juiste 4 of 6-cijferige code in en druk daarna op het # of het pijltje. Kijk nogmaals goed in de handleiding. Wacht niet te lang met het openen van de kluis na het intoetsen van de code anders schakelt het slot weer uit.
  • Bij het meerdere malen invoeren van de foutieve code schiet het codeslot op een blokkade. Hierdoor kunt u een tijdje niks doen. Na een half uur kunt u pas weer het codeslot gebruiken door de juiste code in te voeren.
  • Ook kan het zijn dat de batterij van het elektronisch codeslot leeg is. Bij een kluis met elektronisch codeslot zonder noodsleutel kunt u de batterij aan de buitenkant vervangen. Er wordt aangeraden om 1 keer per jaar de batterij te vervangen (door een Alkaline batterij). Het codeslot geeft tijdig aan wanneer de batterij bijna leeg is.
  • Lukt het nog steeds niet om de kluis met elektronisch codeslot te openen? Neem dan contact op met uw kluizenspecialist.

3. Kluis met elektronisch codeslot en noodsleutel

Bij een kluis met elektronisch codeslot en noodsleutel is het iets gemakkelijker om de kluis te openen. Dit type kluizen zijn meestal goedkope kluizen. Als de batterij zwak of leeg is kan de kluis worden geopend met de noodsleutel. De batterijen kunt u aan de binnenkant van de kluisdeur vervangen. Bent u de noodsleutels kwijt? Neem ook dan contact op met de kluizenspecialist waar u de kluis heeft gekocht. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

4. Kluis met dubbelbaard sleutelslot en elektronisch codeslot

Een kluis met dubbele sloten is extra beveiligd. Het nadeel voor de gebruiker is als één van de sloten niet meer werkt, de kluis niet meer geopend kan worden. Hoe u de kluis met dubbele sloten uiteindelijk weer kunt openen, kunt u lezen in de bovenstaande alinea’s “kluis met sleutelslot” of “kluis met elektronisch codeslot”.

5. Kluis met mechanisch codeslot

Kluis met mechanisch codeslot komt niet heel vaak meer voor. Deze kluizen werden vroeg vaker gemaakt in plaats van een kluis met elektronisch codeslot. Een mechanisch codeslot kan geopend worden door een draai te geven aan het slot. Als u merkt dat dit slot gaat haperen en niet soepel meer draait, raden wij aan om het slot al te vervangen. Op deze manier kan eenvoudig het slot weer vervangen worden door een nieuw mechanisch codeslot of zelfs door een elektronisch codeslot. Als het mechanisch codeslot helemaal niet meer werkt, moet het slot open geboord worden en dan bent u verder van huis. De kluisdeur moet dan gerepareerd worden en daarbij moet een nieuw codeslot op de kluis geplaatst worden.Elektronische kluis S802E met bluetooth systeem kopen

6. Kluis met bluetooth

Bluetooth kluizen worden nog niet veel aangeboden. Dit is vrij nieuw binnen de kluizen. De kluis kan geopend worden door middel van een 6-cijferige code of de (gratis) bluetooth app. Als u gebruik maakt van de app kunt u de code invoeren op uw smartphone en de kluis openen. Dit is dezelfde code als de code van het elektronisch codeslot die u via de kluis zelf moet bedienen. Indien de batterijen bijna leeg zijn zal er na het indrukken van de aan/uit knop een rood waarschuwingslampje branden en onderbroken worden met een lange piep. De batterijhouder bevindt zich bij de bluetooth kluizen aan de binnenkant van de kluisdeur.

7. Kluis met vingerafdruk

Een kluis met vingerafdruk komt nog weinig voor. De techniek daarvan is eenvoudig, maar nog best foutgevoelig. Vaak dient een code als back-up om alsnog de kluis te kunnen openen. Bij een aantal kluizen met vingerafdruk wordt ook een noodsleutel meegeleverd om de kluis te openen als het met de vingerafdruk niet lukt. Als de batterij van het slot leeg is kunt u deze met behulp van de noodsleutel vervangen aan de binnenkant van de kluisdeur.

Wij openen elke kluis!

Gaat uw kluis niet meer open en heeft u alle bovenstaande punten al geprobeerd? Neem dan contact met ons op want wij openen elke kluis! Vul het formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met uw op. Als de kluis open geboord moet worden doen wij dit op discrete wijze. Wij streven ernaar om de inhoud van de kluis niet te beschadigen. Wilt u een nieuwe kluis kopen? Bekijk dan ons volledige assortiment.

11 reacties op “Mijn kluis gaat niet open, en nu?

      • Ron Melieste zegt:

        Ik kan mijn kluis (Gard T 10) niet meer openen met mijn sleutel (dubbelbaard) Deze draait maar gedeeltelijk in het slot. Vorige week nog normaal zonder problemen kunnen openen en nooit geen mankementen gehad of enige vorm van storing. Ik gebruik de kluis wekelijks. Help,

        R.Melieste
        Barendrecht

        • Mariska zegt:

          Beste Ron, U kunt het beste contact opnemen met de leverancier waar u de kluis heeft gekocht in verband met de garantie. Als wij dit zijn kunt u een whatsapp sturen naar 0683053276

  1. Norbert Meijer zegt:

    Beste Mariska, kluis van overleden schoonvader in gebruik (Benco met elektronisch codeslot) en batterijen vervangen we regelmatig echter nu blijft de kluis een piepend alarm signaal afgeven en reageert niet meer op ingeving code. Wat te doen? Zie 2 schroeven in de batterij unit zitten maar wil niet zelf kaan rommelen. Type kluis dan wel handleiding zijn niet bekend. Dank voor uw reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op social media

Betaalmogelijkheden

billie-logo
contant-logo